Akumulatora jauda
Akumulatoru jauda ir viens no galvenajiem jebkura akumulatora parametriem, kas tiek mērīts ampērstundās (Ah). Vieglajiem automobiļiem atkarībā no dzinēja izmēra un veida akumulatora jauda var būt no 45 līdz 66 Ah. Visizplatītākie ir akumulatori ar ietilpību 60 Ah - tie tiek uzstādīti lielākajai daļai automašīnu ar benzīna dzinējiem ar tilpumu no 1,3 līdz 1,9 litriem. Akumulatoru jauda dīzeļdzinējiem un SUV ar lielu dzinēja tilpumu var sasniegt 75 un pat 100 Ah.
Jauda attiecas uz pieejamo enerģijas resursu. Citiem vārdiem sakot, cik reizes pēc kārtas ar starteri var pagriezt salā aukstu motoru.
Teorētiski jūs varat ievietot automašīnā lielāku akumulatoru un it kā iegūt priekšrocības, taču praksē tas var būt nereāli un nestrādās. Pirmkārt, akumulators var nebūt pilnībā uzlādēts no standarta ģeneratora. Otrkārt, lielo izmēru dēļ akumulatoram ne vienmēr ir vieta montāžai.
Tāpēc labāk ir ievērot ražotāja ieteikumus un izmantot akumulatorus ar nominālo jaudu. Jūs varat uzzināt, kurš no tiem derēs tieši jums, automašīnas rokasgrāmatā vai pārbaudot etiķeti uz vecā akumulatora, kurš ir automobiļa komplektācijā.
Palaišanas strāva
Palaišanas strāva vai starta strāva (A) ir vēl viena fundamentāla vai ļoti svarīga akumulatora īpašība, kurai varētu būt vēl lielāka loma nekā kapacitātei. Norāda maksimālo strāvas daudzumu, ko akumulators var nodrošināt īsā laika periodā, piemēram, no 10 līdz 30 sekundēm temperatūrā –18 ° С. Starta strāva vienmēr ir norādīta uz etiķetes ampēros. Jo lielāka vērtība, jo vieglāk dzinējs iedarbinās, bet pārmērīgi liela strāva var kaitēt startera darbībai.
Atkarībā no akumulatora ražotāja un galamērķa valsts ir trīs galvenie ieslēgšanas strāvas marķēšanas standarti. Krievijā un Eiropā ir plaši izplatīta EN klasifikācija, Vācijā - DIN, bet ASV - SAE.
EN, DIN, SAE standarti atšķiras. Tāpēc, salīdzinot divu akumulatoru rādītājus, pievērsiet uzmanību vērtībām.
Vidējā iedarbināšanas strāva automašīnai ar benzīna dzinējiem ir parasti mazāka kā dīzeļdzinējiem.
Mana pieredze rāda, ja iespējams, labāk ir iegādāties akumulatoru ar nedaudz lielāku starta strāvu, bet atbilstoši automašīnas tehniskām prasībām. Šādi akumulatori var būt dārgāki, taču tie ļaus dzinējam iedarbināt auto pat stiprā salnā.
Akumulatora izmērs.
Atkarībā no auto jaudas un markas atšķiras arī akumulatoru izmērs. Automašīnās visbiežāk tiek izmantoti divi galvenie standarta izmēri: Eiropas un Āzijas. Pirmie ir zemāki un garāki, otrie ir augstāki un šaurāki.
Standarta Eiropas 90 Ah akumulatora izmērs un tādas pašas jaudas akumulatora Āzijas izmērs var būt dažāds.
Uzstādīšanas vieta ir izstrādāta stingri atbilstoši akumulatora izmēriem, tāpēc neizdosies iebāzt cita izmēra akumulatoru. Izņēmums ir automašīnas, kurām ir vairākas modifikācijas uz vienas bāzes. Šajā gadījumā var būt brīva vieta... Lai pērkot nekļūdītos, noteikti pārbaudiet automašīnas tehnisko dokumentāciju vai izmēriet veco akumulatoru.
Akumulatoru montāžas veids
Papildus izmēriem uzstādīšanai svarīgs ir stiprinājuma veids. Eiropas automašīnās parasti akumulators ir nostiprināts ar spiediena plāksnēm, kas pieķeras korpusa apakšā esošajām izciļņiem. Āzijas automašīnām šādu sānu nav, un akumulators tiek piespiests ar rāmi vai stieni, kas piestiprināti korpusam. Ir gadījumi, kad pielietojami ir abi montāžas tipi.
Pirms jauna akumulatora iegādes pārbaudiet, kurš stiprinājums tiek izmantots jūsu automašīnai, un iegādājieties atbilstoša veida akumulatoru. Šis arī ir svarīgs moments, jo akumulatora kalpošanas laiks būs arī atkarīgs no stiprinājumu uzticamības, jo, piemēram, plāksnes sabrūk no pārmērīgas vibrācijas un trieciena un var kļūt nelietojamas pirms paredzētā lietošanas laika.
Akumulatoru polaritāte
Vēl viena atšķirība bateriju konstrukcijā ir to polaritāte (+ -) vai (- +).
Kādas polaritātes akumulators ir jūsu automašīnai, jūs kā vienmēr varat uzzināt no lietošanas instrukcijas vai rūpīgi apskatot veco akumulatoru. Lai to izdarītu, jānosaka pozitīvās(+) spailes atrašanās vieta.
Apkalpojamība
Tirgū ir pieejami akumulatori, kuriem ir nepieciešama apkope un kuriem nav nepieciešama apkope. Pirmie ir saistīti ar zināmu aprūpi un kontroli, savukārt pēdējiem nav nepieciešama ārēja iejaukšanās visā darbības laikā.
Akumulatori, kuriem nepieciešama apkope ik pa laikam ir jāpārbauda tajos esošā elektrolīta līmenis un blīvums, nepieciešamības gadījumā pievienojot destilētu ūdeni vai jāveic kādas citas ražotāja noteiktas darbības...
Akumulatori, kuriem nav nepieciešama apkope, ir pašpietiekami un tiem nav nepieciešama uzmanība. Tie ir mazāk jutīgi pret elektrolīta izvārīšanu, tāpēc jums nav nepieciešams tiem kaut ko pievienot un kādā veidā tos censties apkalpot. Lai pārbaudītu uzlādes stāvokli, tiek izmantots īpašs indikators, kas ar zaļu krāsu signalizē par to, ka ar akumulatoru viss ir kārtībā.
Akumulatora izskats
Pirms akumulatora pirkšanas vizuāli jāpārliecinās, vai uz akumulatora nav skrāpējumu, plaisu vai citu bojājumu, kā arī elektrolīta noplūdes. Akumulatora elektrodiem nedrīkst būt skrāpējumi, kropļojumi un pēdas no spaiļu uzstādīšanas. Pretējā gadījumā pastāv iespēja, ka šī ir lietota prece, kas nez kāpēc tika atgriezta veikalā.
Akumulatora ražošanas datums
Daudzi autobraucēji cenšas neiegādāties akumulatorus, kas ir vecāki par gadu. Un tas ir saprotami. Akumulatora darbības laiks tiek mērīts no elektrolīta piepildīšanas brīža, nevis no lietošanas sākuma. Tāpēc novecojušus akumulatorus noliktavā labāk neņemt pat ar labu atlaidi.
Akumulatora izgatavošanas datumu varat uzzināt pēc koda, kas uzdrukāts uz korpusa. Ražotāji izmanto dažādus marķējumus, par kuriem informāciju var atrast oficiālajās ražotāju vietnēs.
Piemēram, apskatiet, kā akumulatora izlaišanas datums ir norādīts uz populāru zīmolu baterijām.
Aktech, Beast, Duo Extra - četrciparu kods XXXX, kur pirmie divi cipari norāda mēneša numuru, bet pēdējie - gadu. Piemēram, 1118 ir 2018. gada novembris.
Yamal, Batbear - sešciparu kods XXXXXX, kurā pirmie divi cipari ir mēnesis, bet pēdējie četri ir ražošanas gads. Pieņemsim, ka 122018 nozīmētu 2018. gada decembri.
Titan, Cobat - piecu ciparu kods XXXXX. Otrais un trešais cipars norāda ražošanas nedēļu, bet ceturtā rakstzīme ir gads latīņu burta formā (S - 2017, T - 2018, X - 2019). Kods 135T2 skan 2018. gada augusta beigās (35. nedēļā).
Bosch, Varta — norāda gada un mēneša četrciparu FIFO koda pirmo rakstzīmi. Vērtību var noteikt no tabulas. 2018. gada septembris atbilst burtam Q, oktobris — R, novembris — S un tā tālāk alfabētiskā secībā.
Zīmols un veikals
Mazāk zināmi ražotāji vilina ar vairāk pieņemamu cenu,bet jau izveidoti zīmoli, piemēram, kā Yuasa, Varta vai Bosch augsto cenu attaisno ar kvalitāti un ilggadēju pieredzi un uzticamību.
Kuru ražotāju izvēlēties, tas ir atkarīgs no jums, bet labāk ir iegādāties akumulatoru uzticamā un specializētā veikalā. Šajā gadījumā varat būt pārliecināti par preces oriģinalitāti un sniegto garantiju, ka tā jums būs.
Īsa akumulatora pārbaude pērkot
Pirms akumulatora iegādes tas būtu jāpārbauda, izmantojot slodzes spraudni vai īpašu testeri, kas vienmēr ir pa rokai labā veikalā.
Tā sauktās atvērtās ķēdes spriegumam, tas ir, bez slodzes pievienošanas, jābūt diapazonā no 12,5 līdz 12,7 V. Uzlādes līmenis zem 12,5 V norāda, ka akumulators ir jāuzlādē. Bet, ja iespējams, labāk šo te eksemplāru neņemt un izvēlēties citu.
Piemēram, ieslēdzot 150–180 A • h slodzi uz 10 sekundēm, spriegumam nevajadzētu nokrist zem 11 V. Tāpat labāk ir atteikties pirkt akumulatoru, kas neiztur šos parametrus.
Noderīgi padomi
Daži ieteikumi, kas vienkāršos pirkumu un palīdzēs jaunajam akumulatoram darboties pēc iespējas ilgāk.
Nesteidzieties izmest veco, no automašīnas izņemto, akumulatoru. Paņemiet to uz veikalu un saņemiet papildu atlaidi jaunam vai nododiet to attiecīgās akumulātoru uzpirkšanas vietās.
Lūdziet servisā tehniķim pārbaudīt jūsu iekārtas uzlādes releju, lai pārliecinātos, ka tas nodrošina pareizu spriegumu. Parasti tas ir diapazonā no 13,8-14,5 V.
Neizlādējiet akumulatoru pilnībā, lai paildzinātu tā kalpošanas laiku.
Uzraudzīt uzlādes līmeni. Ja dodaties īsos attālumos ziemas apstākļos, uzlādējiet akumulatoru reizi mēnesī, izmantojot tam paredzēto lādētāju.
Pievērsiet uzmanību spailēm un notīriet tās no oksīdiem, kas pasliktina kontaktu un var izraisīt akumulatora nepietiekamu uzlādi.
Veiksmīgu pirkumu!
Sharing is caring, show love and share the thread with your friends.
Ir gadījies iegrābties arī ar populāriem akumulatoru ražotājiem. Lieta jau tiešām tāda, ka dēļ paaugstinātās cenas šie aķīši ilgi stāv veikalu plauktos kas īsti nav labi. Tādēļ ir labi, ja pirkums veikts stabilā veikalā, kur preču garantija nav tukša skaņa. Vienmēr saglabājiet pirkuma čeku šādiem pirkumiem un neiekrītiet uz akcijām...
Man arī ir gadījies iegrābties vai pareizāk sakot ir bijuši iesmaidīti tā sauktie 'brendi'. Vienreiz ziemā salā nopirku Varta, kur aķis bija brāķis - braucu uz to viņu veikalu (netālu no Vienības gatve), kur man piedāvāja uz pāris dienām atstāt akumulātoru, lai viņi var pārbaudīt... Tā kā tās pāris dienas auto bez aķīša paliek, kaut velreiz jaunu pērc... Tā arī sanāca, ka nācās citu pirkt, kur it kā nāca man pretī un piešķīra atlaidi per brāķa garantiju ap 40%..., tas vēlviens jaunais gan bija labs, bet dziļa nepatika tomēr palika.
Otreiz iepirkos ar Bosh. Kādēļ izvēlējos Bosh? Tādēļ, ka Bosh esot Bosh... citu argumentu nebija. Akumulators izrādījas tāds kā stipri nosēdies vai daļēji nefuncinējošs, kur sazinoties ar servisu man arī piedāvāja vest viņu uz kādu servisu Berģos, lai šie var viņu notestēt pāris dienas. Labi, ka pirku viņu Cenuklubā, kur menendžeris izrādījās sakarīgs un saprotošs cilvēciņš un piekrita man, ka man nav obligāti jāpiedalās un jāsponsorē testi, un varēju atdot atpakaļ veikalam preci...
Mūžā izvairīšos no šiem vārtām un bošiem... Tik nepārdomāti tie viņu servisi - lielās petrunās ar patērētāju vajadzībām, ka nu nafig... Iesmaida tev vecu vai brāķētu akumulātoru un tad veiks viņi pētījumus, bet tu dari ko gribi kamēr notiek tevis iegādātā 'jaunā' akumulatora izpēte. Runa ir par tikko iegādātiem akumulatoriem.
Laba pieredze ir ar Deta, Yuasa, Banner akumulatoriem, iespējams, ka šīs kompānijas kontrole savu preču kvalitāti, kuras pieejamas veikalu plauktos.